poniedziałek, 21 maja 2012

Jajecznica z tuńczykiem



Jajecznica, sama nazwa wywołuje przełknięcie ślinki:) 
Smażę ją z różnymi dodatkami, dzisiaj z tuńczykiem...poezja, polecam serdecznie ;)
Pyszne, dietetyczne i pożywne śniadanko:) 
Można podać z grzankami z masłem, ja lubię z pomidorem i cebulką :)






Składniki:



    puszka tuńczyka w sosie własnym (180 g)

    4 jajka
    łyżeczka oleju słonecznikowego
    sól, pieprz, czosnek granulowany
    przyprawa w płynie maggi


Przygotowanie:



Tuńczyka odcedzam z zalewy. 

Na patelnię wlewam łyżeczkę oleju słonecznikowego, i dodaję odsączonego z zalewy tuńczyka. 

Przyprawiam czosnkiem w granulkach, solą i mielonym czarnym pieprzem.

 Wszystko dokładnie mieszam, po chwili wbijam jajka, dodaję ciut maggi, łączę całość do momentu ścięcia się ładnie jajek. 

Podaję w towarzystwie pomidora i zielonej cebulki... Pycha:))



14 komentarzy:

  1. Bardzo dobry przepis, jednak polecam dodać drugi raz pieprzu pod koniec smażenia (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :) Muszę spróbować uwielbiam tuńczyka w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zrobiłem z 120gram tuńczyka, 3 średniej wielkości jajek (2 całe jedno z samym białkiem) na oliwie z bazylia. Sól pieprz według własnego uznania i powiem szczerze, że nie spodziewałem się takiego efektu. Do tej pory jedzenie tuńczyka było droga przez mękę,bardzo niechętnie po niego siegalem (mimo że wysoki w bialko) a teraz razem z jajkami tworzą coś co przyjemnie się je. Na pewno nie skończę tylko na tym, i będę dalej eksperymentował. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko dobrze, tylko ta maggi... fuj!

    OdpowiedzUsuń
  5. Po wyjęciu na talerz dodaje pieprz cayene i serek wiejski...wszystko mieszam i "niebo" białkowa bomba

    OdpowiedzUsuń
  6. Smażenie na oleju haha. Gratuluję. Smalec albo masło jedyny rośliny olej to rzepakowy do smażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smalec do tuńczyka, nie przejdzie u mnie :) Najbardziej mi pasuje na oleju, czy słonecznikowy, czy rzepakowy, obie wersje lubię ! :) Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...