piątek, 2 sierpnia 2013

Pierogi z owocami

Upał upałem, ale życzenie bliskiej osoby do drugie :D  I tak jedliśmy na obiad pyszne pierogi z jagodami i z truskawkami :)





Ciasto na pierogi :

Pierogi: 

½ kg mąki pszennej + 2 łyżki skrobi kukurydzianej 


2 łyżki oleju roślinnego ( u mnie z pestek winogron) 


100 ml wody 


200 ml mleka 


Sól

Nadzienie i dodatki:
 borówki
truskawki
cukier trzcinowy Sante
śmietana




Mąkę pszenną i skrobię przesiewam do większej miski. Mleko i wodę odmierzam do garnuszka i lekko podgrzewam, ma być ciepłe nie gorące, następnie wlewam 2 łyżki oleju, mieszam . Całość dodaję do mąki , dosypuję troszkę soli .
Zagniatam gładkie ciasto, wałkuję i wykrawam koła, wielkość dowolna. Na środek każdego wykładam owoce, i sklejam pierogi. Gotuję 3 - 4 minuty od wypłynięcia pierogów na wierzch.

Wykładam na talerz, obok układam dodatkowo owoce, polewam śmietanką, lub stopionym masłem, i posypuję cukrem trzcinowym:)







Z dziećmi i dla dzieci

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pierogi! Narobilas mi ochoty! Zeby tylko mial kto je dla mnie zrobic... :)

    Dziekuje za udzial w akcji!
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...