czwartek, 29 sierpnia 2013

Lody czekoladowe z amaretto

Już dawno planowałam zakup maszynki do lodów, ale wiele osób mi to odradzało. Teraz żałuję że ich posłuchałam...

W końcu kupiłam, zrobiłam lody i wiem że będą częste powtórki, rodzinka zachwycona;) 

Zapraszam na czekoladowe lody z nutką amaretto:)


  • 500 ml śmietany 30 %
  • 200 ml mleczka czekoladowego
  • 4 łyżki cukru pudru ( wg smaku)
  • 50 ml syropu amaretto






Mocno schłodzoną śmietanę ubijam z cukrem pudrem, pod koniec ubijania dodaję 200 ml mleczka czekoladowego ,ubijam jeszcze chwilkę. Masę wlewam do włączonej maszynki do lodów, ( miskę mroziłam ponad 24 godziny)podczas mieszania wlewam syrop amaretto, lody mieszały się 35 minut, po tym czasie były gotowe do podania.




*S*M*A*C*Z*N*E*G*O*
Akcja lodowa 2013 Z dziećmi i dla dzieci

3 komentarze:

  1. Domowe lody? Zawsze! :)


    Dziekuje za udzial w akcji!
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam maszynkę pół roku temu i odstawiłam do kąta, teraz widzę, że niepotrzebnie.
    Będziemy jeść lody zimą- podobno zdrowiej niż latem:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, troszkę trzeba na nie czekać ( miskę trzeba mrozić,) ale warto:)

      Usuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...