piątek, 6 września 2013

Chłodnik "botwinkowy"

Sporo osób lubi chłodniki, u nas smaki się podzieliły:) Zrobiłam delikatny i smaczny chłodnik z botwinki , rzodkiewek i ogórka. Mąż zachwycony, ja również, reszta jak nie lubi zimnej zupy, niech je barszczyk :D

Składniki 

pęczek botwinki 
ocet winny 2 łyżki 
ogórek świeży 
koperek zielony 
pęczek rzodkiewek 
szklanka kwaśnej śmietany 
500 ml maślanki 
szklanka jogurtu naturalnego 
500 ml bulionu z warzyw 
 biały pieprz do smaku 


Botwinkę dokładnie myję, część liści i buraczki kroję drobniutko, zalewam bulionem, dodaję ocet winny i gotuję do miękkości. Po ugotowaniu studzę. 
Ogórka myje i obieram, trę na tarce o drobnych oczkach, z rzodkiewek odcinam ogonki, i trę tak jak ogórki. Koperek przepłukuję , osuszam i drobniutko siekam. 
Wszystko dodaję do zimnego wywaru z buraczkami, mieszam, doprawiam do smaku. Można dodatkowo schłodzić w lodówce. Podaję z jajkami ugotowanymi na twardo.



SMACZNEGO!!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...