środa, 4 września 2013

Gulasz z żołądków indyczych

Gulasz z żołądków to specjalność męża, tym razem ja pichciłam;) Wyszło super!






1 kg żołądków indyczych 

1 czerwona papryka

Cebule 5 małych lub 3 większe 

Czosnek 3 ząbki


3 łyżeczki pomidorów z bazylia i czosnkiem Kamis

3 łyżki słodkiej papryki Kamis

½ łyżeczki chilli


3 kulki ziela ang. 

2 listki laurowe

Sos sojowy 2-3 łyżki 

Bukiet smaku Kamis 2 łyżeczki 

Pieprz mielony do smaku 

Smalec do smażenia






Najpierw oczyszczam żołądki.  Dokładnie myję i kroje na mniejsze kawałki.  Cebule i  czosnek obieram i kroję w plastry. Z papryki wycinam gniazda nasienne, myję i kroję w kostki.

W garnku rozpuszczam smalec , dodaję cebule i czosnek, podsmażam chwilkę, następnie wsypuję żołądki. Duszę  całość  do momentu aż żołądki puszczą sok i pozamykają się ich włókna.  Teraz wsypuję przyprawy, mieszam i podlewam gorącą wodą. 

Po godzinie dodaję paprykę i gotuję wszystko do miękkości żołądków. Na koniec doprawiam do smaku, sosem sojowym i mielonym pieprzem.  Podaję z makaronem czanieckim , dzisiaj z muszlami, lub z pieczywem, czy ziemniakami:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...