poniedziałek, 11 lutego 2013

Sernik z brzoskwiniami

Uwielbiamy serniki, dzisiaj wersja z brzoskwiniami, 
pyszny i nie za bardzo słodki:) 
*S*M*A*C*Z*N*E*G*O*








Na kruchy spód; 



20 dag mąki pszennej 

5 dag cukru 

Łyżeczka cukru z wanilią 

10 dag masła 

1 jajko 

Na masę serową; 

1 kg białego sera ( u mnie półtłusty) 

15 dag cukru 

Budyń śmietankowy 

Aromat pomarańczowy 

3 jajka 

Na kruszonkę: 

20 dag mąki pszennej 

10 dag cukru 

10 dag masła lub margaryny 

Dodatkowo 2 brzoskwinki z puszki




Najpierw robię spód ciasta,  mieszam mąkę z cukrami , siekam masło, wbijam jajko i ugniatam kruche ciasto. Wylepiam nim blaszkę do pieczenia . Blaszkę ( 38 x 27) wyłożyłam oczywiście papierem do wypieków. Górę ciasta nakłuwam widelcem.
Ser zmieliłam dwa razy, dodałam cukier, budyń, jajka, aromat miksowałam do uzyskania gładkiej masy.
Gotową przełożyłam na  kruchy spód.
Brzoskwinie pokroiłam w plasterki i poukładałam na masę serową.
Następnie zrobiłam kruszonkę, zagniatając palcami mąkę z cukrem i masłem.  Skruszyłam ją na brzoskwinie.
Sernik piekłam około godziny, w 180 st. C
Po wystudzeniu można polać lukrem , polewą , lub posypać , tak jak ja cukrem pudrem.


10 komentarzy:

  1. Według mnie, wszytskie serniki są rewelacyjne. :)

    Ja do tej pory niechętnie piekłam, bo nie czułam się zbyt dobrze w tym temacie. Całkiem niedawno jednak zrobiłam swój pierwszy sernik i od tamtej pory szaleję z mikserem po kuchni i szukam nowych receptur na słodkie wypieki. :)

    Twój przepis również wypróbuję. :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam kiedy jadłam sernik z brzoskwiniami! za to pamiętam, że piekąc go po raz pierwszy zupełnie mi nie wyszedł!całuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiemu serniczkowi się nie odmawia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany..zjadłabym takiego pysznego serniczka..

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny, przepis, dziękuję za inspirację i pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...