poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Fasolka szparagowa słodko kwaśna - przepis babci

Uwielbiamy fasolkę szparagową pod każdą postacią, gotowaną i okraszoną przyrumienioną bułka tartą, jako cukiniowo fasolkowy gulasz  lub a'la po bretońsku  .

W takiej, słodko kwaśnej wersji, robię zawsze w sezonie , kochamy ją wszyscy, przypominają mi się lata dzieciństwa:)  

Przepis na tę fasolkę mam od mamy, mama od babci , babcia od swojej mamy... :)

 Troszeczkę ją unowocześniłam  ...polecam bo dobre !





Fasolka szparagowa słodko kwaśna - przepis babci  



60 dag fasolki szparagowej żółtej
2 l bulionu ( u mnie drobiowy)
pieprz czarny  ziarenka
3 ząbki czosnku
3  łyżki octu winnego lub jabłkowego ( można dać 2 łyżki spirytusowego)
cukier wg smaku
150 ml śmietany
Dodatkowo
parówki dobrej jakości
ziemniaki
pieprz cytrynowy
przyprawa w płynie lub sól







Fasolkę myję , odcinam ogonki i drobniutko kroję. Przekładam do garnka z bulionem , dodaję pieprz i plasterki czosnku, gotuję do miękkości. 

Pod koniec dodaję  pokrojone na kawałki parówki i dosmaczam,  octem cukrem i pieprzem cytrynowym, jeśli jest mało słona można dosolić.  

Śmietanę hartuję i zabielam potrawę.

Ziemniaki gotuję osobno, podaję w całości lub tłuczone, obie wersje smaczne .










6 komentarzy:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...