niedziela, 15 grudnia 2013

Żur wigilijny z grzybami -kwaśny i gęsty

Gęsty i kwaśny, z dużą ilością suszonych grzybów, swojskim zakwasie. Takiego żuru nie może zabraknąć na naszym wigilijnym stole, jemy go tylko w Święta Bożego Narodzenia. Zachęcam do spróbowania:)



20 dag suszonych grzybów
3 ząbki czosnku
 10 dag masła
200 ml kwaśnej śmietany
Sól i pieprz do smaku
2-3 litry bulionu warzywnego 







Grzyby można połamać , ( lub później pokroić) zalać zimną wodą i odstawić( najlepiej na całą noc)

Na drugi dzień wlać do bulionu i postawić do gotowania. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę i gotować do miękkości grzybów. Następnie wlać zakwas i cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia, dodać masło, jeszcze chwilę gotować, na koniec zahartować śmietanę gorącym żurem i dodać do całości, wymieszać, doprawić do smaku i podawać. 


 Najlepszym dodatkiem są ugotowane osobno ziemniaki .

U nas to wyczekiwane danie wigilijne;) Kwaśny i gęsty żur grzybowy.






Wigilia 2013

4 komentarze:

  1. takiego żurku to bym chętnie spróbowała,,,u mnie się nie robi takiej zupki

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubimy żurek, ale w Wigilię u nas jest podawana zupa rybna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupę rybną gotował mój tato, ja jednak inaczej ją przyrządzę, może za rok:)

      Usuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...