wtorek, 6 listopada 2012

Surówka z granatem -porada Jak obrać granat


Uwielbiam granaty, dzisiaj użyłam do surówki, efekt super, polecam:)


Surówka z granatem



Kapusta pekińska ( mniejsza)
1 cebula czosnkowa
1 cebula czerwona
2 kiszone ogórki
1 granat
Łyżka majonezu łagodnego ( babuni)
Kubek jogurtu naturalnego ( 180 ml)
Sól do smaku









Granat myję i wyjmuję  nasionka,  umytą kapustę drobno szatkuję. Obieram cebule i kroję w drobną kosteczkę.  Ogórka kiszonego  też kroję w kostkę. Mieszam w misce kapustę z cebulami i ogórkami.
Jogurt mieszam z majonezem, doprawiam solą. Łączę z całością, na koniec dodaję nasionka granatu, Mieszam i podaję. Doskonale pasuje do mięsa.  



Jak obrać granat

Bardzo lubię granaty  więc szukałam dobrego sposobu na jego obranie. Poszperałam w internecie, znalazłam sporo metod, ale ta wydaje mi się najlepsza. 
Granata myję i kroję na pół przez  środek, następnie nacinam z czterech stron. Wyciągam nasionka palcami, odsuwając cieniutkie błonki ziarenka same wyskakują.  Wcześniej wydłubywałam je nożem, lecz marnowało się sporo soku.  Tak więc polecam tą metodę)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...