piątek, 7 marca 2014

Wątróbka w sosie z makaronem

Wątróbka z indyka jest bardzo smaczna i zdrowa. Polecam w pysznym, delikatnym sosie. Z ulubionym makaronem smakuje najbardziej :)



około kg wątróbki indyczej 

około pół litra mleka ( tyle aby namoczyć wątróbkę ) 

4 średnie cebule 

smalec lub olej 

1-2 łyżki skrobi do obtaczania wątróbki 

2 listki laurowe 

3 kulki ziela angielskiego 

pół łyżeczki zielonego pieprzu ( ziarenka) 

płaska łyżeczka czosnku w granulkach 

pełna łyżka słodkiej papryki 

szczypta pieprzu Cayenne 

sól i pieprz mielony do smaku 

łyżeczka domowej wegety lub kucharka 

ulubiony makaron- u mnie Świder Tricolore Czaniecki





Z wątróbki wycinam zbędny tłuszcz i żyłki i dzielę na odpowiednie kawałki. Opłukują ją pod bieżącą wodą , przekładam do miski i zalewam mlekiem. Odstawiam , na godzinę, dwie.

Po tym czasie osaczam wątróbkę na durszlaku, i obtaczam każdy kawałek w skrobi kukurydzianej ( można w mące) W szerokim rondlu rozpuszczam smalec i podsmażam po kolei przygotowane kawałki , te obsmażone przekładam na bok rondla i smażę kolejne. Dodaję listki laurowe, pieprz zielony, ziele angielskie, i posypują solą każdą przesmażoną porcję.

Osobno smażę cebulę, pokrojoną w pół plasterki.

Makron gotuję wg wskazań na opakowaniu ,odcedzam.


Do ze smażonej wątróbki wlewam gorącą wodę, dodaję smażoną cebulę, doprawiam papryką, pieprzem Cayenne , czosnkiem w granulkach, i gotuję wolno jakieś 10 minut. Na koniec doprawiam solą i pieprzem, jeśli jest taka potrzeba. Podaję z makaronem i korniszonami.





5 komentarzy:

  1. Wspaniały przepis, ale mam smak na wątróbkę, choćby kurzęcą. Zdjęcia wywołały u mnie wyrzut enzymów trawiennych. Rozmrażam, będzie jutro :)

    Madziu, powiedz mi po co moczy się wątróbkę w mleku i czy z kurzą też tak powinno się postępować?
    Pozdrawiam Ewa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewciu;) Wątróbka wymoczona w mleku jest delikatniejsza i bardziej soczysta, wcześniej nie moczyłam, więc mam porównanie:)

      Usuń
    2. Dzięki Ci skarbnico wiedzy kulinarnej :) Od teraz będę moczyć. Jutro po raz pierwszy.

      Usuń
    3. Daj znać Ewciu jak smakowało:)

      Usuń
  2. Jeszcze w takiej wersji wątróbki nie jadłam. W ogóle za nią średnio przepadam, ale jakby ktoś mi podał w takim sosie, z makaronem... z przyjemnością spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...