niedziela, 16 marca 2014

Lekka sałatka, na kolację lub śniadanie

Lekka, smaczna i kolorowa sałatka, idealna na wielkanocne śniadanko lub  kolację. Można użyć majonezu i tłuściejszej wędliny, jeśli nie liczymy kalorii.



Na 2 porcje 

4 garści roszponki 

ogórek sałatkowy 

8 pomidorków koktajlowych 

12 plasterków szynki z kurczaka 

3-4 jajka 

Na sos 

jogurt naturalny 0 % tłuszczu ( 150 ml) 

sól ziołowa 

biały pieprz ( mielony) 

łyżeczka octu winnego 

łyżeczka granulowanego czosnku




Roszponkę opłukuję pod bieżącą wodą, odstawiam aby odciekła, następnie układam na talerzach.
Myje pomidorki i ogórka, kroję i układam na sałacie. Dodaję plasterki szynki, zwiniętej w ruloniki.
Jajka gotuję na twardo, studzę , obieram.
Kroję na ćwiartki i wykładam. 

Sos:
Jogurt łączę ze wszystkimi składnikami, trzeba doprawić wg własnego gustu. Polewam sosem sałatkę i od razu podaję.





19 komentarzy:

  1. Madziu..ale pięknie, zdrowo i wiosennie. :) U mnie dziś z kurczakiem i prażonym kokosem.

    OdpowiedzUsuń
  2. na jutro zrobiłam podobną do pracy ale z rukolą i bez szynki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszelkie sałatki, a na widok tej dostałam ślinotoku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszniasta sałatka :) Wiem bo zrobiłam :) Tylko nie miałam pomidorków koktajlowych, więc pokroiłam na kawałki zwykłego.
    Dziękuję za pomysł, bo uwielbiam surowiznę :))))))))))))))))))))
    Pozdrawiam Madziu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na kolacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda bardzo smacznie:) świetny pomysł, ładna dekoracja:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka! Kocham takie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie dobrałaś składniki, piękne kolorki : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Magdalenko, Twoją sałatkę można nazwać wiosna na talerzu :) co za kolorki! aż chce się jeść :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności i jak kolorowo :-) do schrupania :-)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...