niedziela, 30 marca 2014

Delikatne mięso z królika

Soczyste i kruche mięsko z królika, najpierw marynowane , później obsmażane i duszone. Można podać z buraczkami i kluskami śląskimi.




mięso z królika ( u mnie comber i nogi)

sos sojowy grzybowy ( 2-3 łyżki) 

czubrica czerwona ( polecam firmy Bella-Bis) wg smaku 

mieszanka przypraw Estragon mix – wg smaku ( skład : sól, cebula smażona, gorczyca mielona, pomidory w proszku, estragon, pieprz , papryka, natka pietruszki, czosnek granulowany, mielone liście laurowe i goździki) 

*nie podaję dokładnych ilości przypraw, posypuję nimi mięso, trzeba dopasować ilość do własnego smaku

5-6 ząbków czosnku ( polskiego)

masło klarowane

łyżeczka suszonej zmielonej włoszczyzny







Mięso z królika myję , przekładam do miski, posypuję przyprawami, dodaję sos sojowy, plasterki czosnku i mieszam. Odstawiam na parę godzin.

Po tym czasie obsmażam na maśle klarowanym, obsmażone z każdej strony podlewam gorącą wodą, posypuję mieloną włoszczyzną i duszę do miękkości z odchyloną pokrywką aby zredukować płyn.


Jako dodatek proponuję tarte buraczki , ziemniaki z wody lub kluski śląskie.



9 komentarzy:

  1. wygląda wyjątkowo apetycznie, myślałam że taki przypieczony, a ten kolor to pewnie od sosu sojowego (który notabene uwielbiam). Czubricę też kocham, czerwoną szczególnie.
    Chętnie wypróbuję królika z Twojego przepisu.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa:) Tak , koloru nadaje sos sojowy :)

      Usuń
  2. ja też myslałam najpierw, że to przypieczone, a po przeczytaniu przepisu wszystko stało się jasne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie jeśli królik to tylko sos, mąż innego nie preferuje. Jednak zgadzam się z tym, że dobrze doprawiony królik jest rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elusiu, jak byłam dzieckiem jadaliśmy tylko królika w sosie, teraz też tak robię, ale czasami trzeba zmian, przyznam że wychodzą na dobre :)

      Usuń
  4. Nigdy jeszcze nie robiłam królika, teraz koniecznie muszę spróbować. Bardzo podoba mi się Twój przepis na niego

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała propozycja obiadowa, idealnie pasuje na świąteczny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Rodzina od lat gustuje w tego typu mięsach niesamowity smak polecam również mięso z sarny:)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...