sobota, 1 marca 2014

Zupa z łososia

Delikatna zupa z łososia
Moja pierwsza zupa rybna, nie jadłam takiej nigdy, więc nie mam porównania. Kierowałam się swoim smakiem, wyszło cudnie;)
  Rybkę najpierw marynuję, nabiera wspaniałego aromatu. 
Polecam!!! 


2 szalotki 
marchewka 
mała pietruszka 
kawałeczek selera 
koperek ( u mnie łyżka suszonego) 
sól morska prowansalska 
pieprz kolorowy z młynka 
sos sojowy ( 2-3 łyżki wg smaku) 
2 -3 łyżki masła klarowanego 
2 -3 łyżki śmietany 12 % 
40-50 dag fileta z łososia 
łyżka soku z cytryny ( u mnie sok cytrynowy) 
pieprz cytrynowy 
sól morska w młynku

Zaczynam od przygotowania wywaru. Warzywa obieram, myję i ścieram na drobniutkich oczkach. Szalotki obieram i kroję w  pół plasterki. W garnku rozpuszczam masło i dodaję szalotki z warzywami, przyprawiam solą i pieprzem, wsypuje koperek i duszę chwilkę. Zalewam wrzątkiem ( 1 i ½ litra) dodaję sos  sojowy i gotuje na małym gazie około 15 minut.
W międzyczasie przygotowuję  rybę, myję i odkrawam skórę,  wyciągam ości ( jeśli  są )
Kroję łososia w większą kostkę, skrapiam sokiem z cytryny, delikatnie  solę i posypuję pieprzem cytrynowym ( ilość wg gustu)
Tak zamarynowanego odstawiam. 
Po 15 minutach wywar jest gotowy, dodaję wtedy kawałki ryby i gotuję powoli kolejne 15 minut. Na koniec zabielam śmietaną i doprawiam do smaku, solą i pieprzem.
















10 komentarzy:

  1. Takiej jeszcze nigdy nie jadłam. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się przekonać do zup rybnych, ale ta wygląda bardzo apetycznie! Zwłaszcza, że pływa w niej łosoś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks for finally talking about >"Zupa z łososia"
    <Liked it!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie zupy rybne nie dość że są pyszne to również bywają bardzo pożywne. Jak dla mnie bardzo fajnie sprawdza się łosoś w przepisach z https://mowisalmon.pl/przepisy/ i muszę przyznać, że jest to doskonałe miejsce na znalezienie idealnego przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...