sobota, 1 marca 2014

Zupa rybna łososiowa - zupa z łososia najlepsza

Delikatna zupa z łososia. 

Moja pierwsza zupa rybna, nie jadłam takiej nigdy, więc nie mam porównania. Kierowałam się swoim smakiem, wyszło cudnie;)

  Rybkę najpierw marynuję, nabiera wspaniałego aromatu. 

Polecam nie tylko jaroszom. 



2 szalotki 



marchewka 

mała pietruszka 

kawałeczek selera 

koperek ( u mnie łyżka suszonego) 

sól morska prowansalska  

pieprz kolorowy z młynka  

sos sojowy ( 2-3 łyżki wg smaku) 

2 -3 łyżki masła klarowanego  

2 -3 łyżki śmietany 12 % 

40-50 dag fileta z łososia 

łyżka soku z cytryny ( u mnie sok cytrynowy) 

pieprz cytrynowy   

sól morska w młynku  







Zaczynam od przygotowania wywaru. Warzywa obieram, myję i ścieram na drobniutkich oczkach. Szalotki obieram i kroję w  pół plasterki. W garnku rozpuszczam masło i dodaję szalotki z warzywami, przyprawiam solą i pieprzem, wsypuje koperek i duszę chwilkę. Zalewam wrzątkiem ( 1 i ½ litra) dodaję sos  sojowy i gotuje na małym gazie około 15 minut.

W międzyczasie przygotowuję  rybę, myję i odkrawam skórę,  wyciągam ości ( jeśli  są )
Kroję łososia w większą kostkę, skrapiam sokiem z cytryny, delikatnie  solę i posypuję pieprzem cytrynowym ( ilość wg gustu)
Tak zamarynowanego odstawiam. 

Po 15 minutach wywar jest gotowy, dodaję wtedy kawałki ryby i gotuję powoli kolejne 15 minut. Na koniec zabielam śmietaną i doprawiam do smaku, solą i pieprzem.
















4 komentarze:

  1. Takiej jeszcze nigdy nie jadłam. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się przekonać do zup rybnych, ale ta wygląda bardzo apetycznie! Zwłaszcza, że pływa w niej łosoś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, my się w niej zakochaliśmy :)

      Usuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)