piątek, 14 marca 2014

Pizza z czarnuszką, szalotką i szynką

szynką i szalotką. 

Pikantna, aromatyczna i bardzo smaczna :) 



5 dag drożdży

330 ml ciepłego mleka 0,5 %

30 dag pszennej mąki

15 dag mąki pszennej razowej 

100 ml oleju

łyżeczka soli

½ łyżeczki cukru

łyżka suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią 

łyżeczka ziół dalmatyńskich

Dodatki:

sos:

2 łyżki ostrego ajwaru 

łyżka koncentratu pomidorowego

łyżka suszonych pomidorów z czosnkiem niedźwiedzim

łyżeczka czarnuszki

3 szalotki

szynka – u mnie

po 4 plasterki szynki szwarcwaldzkiej, szynki drobiowej i polędwicy sopockiej 

około 20 dag sera tartego  u mnie gouda i mozzarella




Zaczynam od ciasta. Drożdże mieszam z mlekiem, wlewam do miski z mąkami, dodaję resztę składników i wyrabiam mięciutkie ciasto.  Blaszkę 30 x 36 cm ,wykładam papierem do pieczenia, rozciągam na papierze  wyrobione  ciasto.

Przygotowuję sos, ajwar łączę z koncentratem pomidorowym,  dodaję zioła,  mieszam całość i smaruję nim ciasto.
Szalotki obieram, kroję w piórka i wykładam na sos , szynki  strzępię w palcach i rozkładam na pizzy. 
Na wierzch sypię tarty ser.  

Piekę w 160-170 st. C przez 25 – 30 minut

Podaję z sosem czosnkowym i ketchupem.






8 komentarzy:

  1. bardzo, bardzo smakowita!!! dodatki jak dla mnie bomba

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda ta pizza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wybór składników: mąka razowa, czarnuszka... Mam apetyt na taką pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Razowa mąka to coś dla mnie, mistrzem ciasta jest u nas mąż, więc niepostrzeżenie podrzucę mu ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czarnuszkę, ale do pizzy jej jeszcze nie dodawałam, zrobię to następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...