czwartek, 12 grudnia 2013

Racuszki drożdżowe na kefirze z jabłkami

Racuchy racuszki, placki, placuszki:))) Każdy je lubi, to doskonały pomysł na bezmięsny, szybki obiad, można robić z różnymi dodatkami, ja zrobiłam z jabłkami, a że miałam kefir to zrobiłam na kefirze. Pyszotka, zapraszam:)


400 ml kefiru
3 jabłka
jajko
3 łyżki cukru
Paczuszka suszonych drożdży (7g)
40 -50 dag mąki pszennej






Jabłka myję i obieram ze skórki, trę na tarce o grubszych oczkach pozostawiając gniazda nasienne.

Przekładam do miski, wlewam kefir, wbijam jajko, dodaję cynamon, drożdże i cukier, mieszam i wsypuję porcjami mąkę, za każdym razem dokładnie mieszając,  ciasto ma być gęste. 

Odstawiam go na 15 minut, po czym smażę na oleju.  

Usmażone wykładam na ręcznik papierowy.
Smakują na ciepło i na zimno. 






5 komentarzy:

  1. Przepadam za wszelkiego rodzaju placuszkami :) Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam z jabłkami...ale na kefirze jeszcze nie...dziękuję za przepis
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię drożdzowe, ale wtedy dodaję całe plastry jabłek tylko z wydrążonym otworem.

    OdpowiedzUsuń
  4. pychotka!:) dawno nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...