niedziela, 13 lipca 2014

Tarta z truskawkami z pyszną masą i galaretką



Świetny deser, masa budyniowa z galaretką i truskawki na kruchym spodzie, doskonała kompozycja. Zasmakuje zarówno małym jak i dużym.



Polecam w szczególności masę, przepis na nią znalazłam na WŻ 

masa budyniowa z galaretką 


Kruche ciasto:
szklanka mąki pszennej
100 g zimnego masła
1 żółtko
2 łyżki drobnego cukru
½ łyżeczki  proszku do pieczenia

Masa:
0,5  l mleka
½  szklanki cukru  
1 łyżeczka cukru z wanilią
2 żółtka i 1 całe jajko
1 budyń waniliowy na 0,5 l mleka
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka skrobi kukurydzianej
1 galaretka  ( u mnie multiwitamina)
20 dag masła

Dodatkowo:
50 dag truskawek
3 łyki dżemu ( u mnie rabarbarowy)
galaretka truskawkowa + 400 ml wody 






Najpierw przygotowuję ciasto, zagniatam składniki,  gotowe ciasto owijam folia i wkładam na jakieś pół godziny do lodówki.  Po tym czasie wyklejam nim formę ( 28 cm średnicy ) wyłożoną papierem do pieczenia, można pominąć papier, wówczas należy blaszkę wysmarować masłem  i oprószyć bułką tartą. Piekę jakieś 20 -25 minut w 180 st C ( do zrumienienia) Odstawiam aby ostygła.


W między czasie rozpuszczam galaretkę truskawkową w 400 ml gorącej wody i odstawiam do wystudzenia.


Teraz przygotowuję  masę:
W  2/3 częściach mleka rozpuszczam cukry i zagotowuję, w 1/3 mieszam jajka, budyń  i mąki , mieszankę wlewam na gotujące się mleko i gotuję jak budyń.  Do  gotowego budyniu  wsypuję galaretkę i dokładnie mieszam do całkowitego połączenia. 

Odstawiam do przestudzenia, raz za czas mieszając.
Jak przestygnie(ma być ciepłe)  wkładam kostkę masła  i dokładnie miksuję masę . 
Zimną tartę smaruję dżemem, wykładam wystudzoną masę ,układam na niej ciasno truskawki i zalewam lekko tężejącą galaretką.  

Całość ląduje w lodówce do zastygnięcia.





Lato w pełni!

10 komentarzy:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...