poniedziałek, 21 lipca 2014

Ciasto -Super pyszne z porzeczkami i śliwkami

Owocowe ciasto, pyszne, orzeźwiające , można go robić z różnymi owocami , zawsze smakuje rewelacyjnie i znika bardzo szybko.

Pyszny z porzeczkami i śliwkami  
  

40 dag krupczatki
4 łyżki cukru pudru
125 g margaryny ( u mnie Kasia)
½ szklanki gęstej śmietany
łyżeczka proszku do pieczenia
4 duże jajka
łyżeczka cukru z wanilią
60 dag czerwonej porzeczki
9 śliwek ( u mnie duża węgierka)
cukier puder do lukru 






Najpierw ucieram żółtka z cukrami i margaryną, do utartych dodaję porcjami przesianą mąkę i proszek do pieczenia, stale ucierając dodaję śmietanę . 

Osobno ubijam pianę z białek , mieszam ją z utartym ciastem. Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia(38 x 27) wylewam ciasto i wyrównuję.

Owoce myję i osuszam, ze śliwek wyciągam pestki i przekrawam na połówki. Wysypuję porzeczki na ciasto i układam śliwki. 

Piekę jakieś 50 minut w 180 st.C.
Po upieczeniu polewam lukrem.






Lato w pełni!

9 komentarzy:

  1. hmm chyba jeszcze nie łączyłam śliwek i porzeczek razem, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak apetycznie to ciasto wygląda, czy mogę jeden kawałek porwać na deser :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha!! Ciasto z porzeczkami to ulubione ciacho mojej średniej córy:)
    pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham owocowe ciasta, szczególnie w lecie!
    Ale tak smaków jeszcze nie łączyłam.. :D

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...