czwartek, 7 czerwca 2012

Indycze z szybkowaru w delikatnym sosie



Składniki
  • około kg mięsa z indyka
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka czosnku w granulkach
  • 2 łyżki granulowanej cebulki
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • kosteczka bulionu z zielem ang, i listkiem laurowym
  • 1,5 łyżki skrobi kukurydzianej
  • 2-3 łyżki śmietany





Przygotowanie:
Mięso z indyka ( u mnie z udźca) myje i dzielę na kawałki, każdy około 20-25 dkg . Przekładam do miski. Dodaję sos sojowy i resztę przypraw, kostkę bulionową rozkruszam. Wszystko dokładnie mieszam. Nakrywam folią i wstawiam do lodówki, na przynajmniej 2 godz.czym dłużej tym lepiej. Następnie jeszcze raz dokładnie mieszam, przekładam do szybkowaru, gotuje jakieś 18 minut od wzrostu ciśnienia. Po tym czasie wyjmuję mięso i zagęszczam powstały sos  skrobią kukurydzianą i śmietaną. Doprowadzam do zagotowania cały czas mieszając, gotuję z 2 minutki. Podaję z ziemniakami i warzywami ugotowanymi na parze, tym razem z brokułem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...