czwartek, 31 lipca 2014

Wątróbka drobiowa w pysznym sosie

Wątróbka...jedni ją uwielbiają inni nie cierpią, my należymy do pierwszej grupy:) 

Lubimy wątróbkę, smażoną, duszoną, w sosie, lub kluski wątrobiane do rosołku..pycha:)

Warto polubić wątróbkę, ponieważ zawiera sporo wartości odżywczych i witamin  A, D, B2, B12. PP oraz kwasu foliowego. 



Dzisiaj polecam wątróbkę w sosie, z młodymi ziemniaczkami i kiszonym ogórkiem smakuje wyśmienicie;)

Wystarczy wymoczyć ją w mleku aby pozbyć się goryczki i nadać jej delikatnego smaku;)



Wątróbka drobiowa w pysznym sosie








około 70 dag wątróbki indyczej


około pół litra mleka ( tyle aby namoczyć wątróbkę )


2 średnie cebule


smalec lub olej


1-2 łyżki mąki do obtaczania wątróbki


2 listki laurowe


3 kulki ziela angielskiego


pół łyżeczki czarnego pieprzu ( ziarenka)


płaska łyżeczka czosnku w granulkach 


pełna łyżka słodkiej papryki 


sól i pieprz mielony do smaku








Wątróbkę opłukują  pod bieżącą wodą , przekładam do miski i zalewam mlekiem. Odstawiam na godzinę-dwie.

Po tym czasie osaczam wątróbkę na durszlaku, i obtaczam każdy kawałek w skrobi kukurydzianej ( można w mące).

 W szerokim rondlu rozpuszczam smalec i podsmażam po kolei przygotowane kawałki, te obsmażone przekładam na bok rondla i smażę kolejne. 

Dodaję listki laurowe, pieprz zielony, ziele angielskie, i posypują solą każdą przesmażoną porcję. 

Osobno smażę cebulę, pokrojoną w pół plasterki. 

Do ze smażonej wątróbki wlewam gorącą wodę, dodaję podsmażoną cebulę, doprawiam papryką, czosnkiem w granulkach  i gotuję wolno jakieś 10 -15  minut. 

Na koniec doprawiam solą i pieprzem, jeśli jest taka potrzeba.












wątróbka drobiowa

wątróbka w sosie

 




*S*M*A*C*Z*N*E*G*O*


29 komentarzy:

  1. Ciekawie podana wątróbka, którą ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zajebisty przepis zrobiłem i dzieciaki zachwycone

      Usuń
  2. średnio lubię wątróbkę, ale ta wygląda całkiem apetycznie, skusiłabym sie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hah.. no ja właśnie do tych co jej nie lubią..
    ale tak sobie myślę: czy kurczę! w tym sosie nie byłaby jednak doobra? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wątróbkę i to najbardziej drobiową, więc wg mnie to świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała palce lizać kiedyś wyjadałem tylko cebulkę z wątróbki mojej mamy jak robiła ale ta jest super :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jednak uwielbiam wątróbkę ostro przysmażoną z zewnątrz ale różową w środku.
    Dziwak

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, wątróbka delikatna, bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo bardzo dobre dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  9. Niebo w gębie :).
    Też robiłam wątróbkę w sosie tylko trochę inaczej- duszoną z cebulką i czosnkiem, zaprawioną śmietaną i posypaną koperkiem.Też pycha.

    OdpowiedzUsuń
  10. Znałem tylko wersję smażoną z cebulką (po męsku), chętnie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładny sposób podania. Za wątróbką nie przepadam, ale mój mąż byłby zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam i praktycznie zawsze jak na obiad jest wątróbka to tylko taka, pyszna w sosie własnym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ludzie! Co ja zrobiłem?! Dodałem jabłko jak dolewałem wody! Pyyyyyszne! Dzięki za przepis i inspirację :)

    PS. Moja piękniejsza połowa zawsze mówiła, że NIENAWIDZI wątróbki, a tu proszę: jadła aż jej się uszy trzęsły.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udana kombinacja, spróbuję następnym razem:) Dziękuję za miły komentarz:)

      Usuń

  14. Bardzo dobry przepis,wlasnie zrobilam na obiad,wszystkim smakowalo

    OdpowiedzUsuń
  15. Tradycyjne danie tylko papryka w proszku wiec daje kolor czerwony sosu

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...