sobota, 5 września 2015

Knedle pierogowe ze śliwkami

Knedle pierogowe ze śliwkami- to pyszna odmiana knedli lepionych jak pierogi. 
Do ciasta dodałam przyprawę z imbirem i skórką pomarańczową, nadała ona daniu super smaczku, polecam:) 



Knedle pierogowe ze śliwkami




500 g ugotowanych ziemniaków

300 g mąki pszennej + na podsypanie

½ łyżeczki przyprawy z przyprawy Deluxe z imbirem i skórką pomarańczową 

po szczypcie soli i cukru

2 jajka

śliwki

cukier trzcinowy


Knedle pierogowe ze śliwkami



Ziemniaki mielę w maszynce do mięsa, przekładam do miski, wbijam jajka, dodaję resztę składników.




Zagniatam ciasto, odstawiam na 15 minut i ponownie wyrabiam podsypując mąką.

Śliwki myję, osuszam i wyciągam pestki, jeśli są duże kroje na kawałki.

Z ciasta odrywam po kawałku, delikatnie wałkuję( nie cienko) , nakładam śliwkę i zlepiam jak pierogi.

Gotowe wrzucam na gotującą się wodę, od zagotowania gotuję jakieś 5-7 minut, (na małym gazie)

Podaję oprószone cukrem trzcinowym, można polać topionym masłem, lub śmietanką.

Knedle pierogowe ze śliwkami

Knedle pierogowe ze śliwkami






3 komentarze:

  1. Bardzo lubię knedle ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie :) Tez już zrobiłam takie knedliki i pomroziłam na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam knedle, te ze śliwkami są dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...