czwartek, 4 czerwca 2015

Pasta z awokado

Awokado doskonale nadaje się na pasty, zawiera zdrowy tłuszcz, jest on tak samo przyswajalny jak masło. Jest polecane między innymi dla osób z miażdżycą, stłuszczeniem wątroby, nadciśnieniem...

Poza tłuszczami jednonienasyconymi, zawiera witaminy:  A, B1, B2, C, E, PP, K i H, kwas pantotenowy, oraz : wapń, potas i fosfor.

 To tak pokrótce o właściwościach :)

Dojrzałe awokado jest mięciutkie, aby nie ściemniało skrapiam go sokiem z cytryny.

Można zrobić pastę z całych jajek i smarować nią kanapki. Ja nadziałam nią połówki jajek:)

Pasta jest bardzo smaczna, robi się ją szybko i przyjemnie.  































2 awokado

10 jajek

sok z połowy cytryny

1 pęczek szczypiorku

Sól, pieprz czosnkowy , czosnek granulki

1-2 łyżki majonezu 




Jajka gotuję na twardo, studzę i obieram. Przecinam na połówki, wyciągam delikatnie żółtka. 

Awokado obieram, wyciągam pestkę i rozgniatam w misce, za pomocą ugniatacza do ziemniaków ( można widelcem). Skrapiam sokiem z cytryny i mieszam. 

Dodaję żółtka, które rozdrabniam łyżką, wsypuję posiekany szczypiorek, doprawiam solą, pieprzem czosnkowym i czosnkiem w granulkach. Wszystko mieszam z majonezem. 

Użyłam łagodnego  

 Gotową pastą wypełniam połówki białek.







SMACZNEGO !!! 









7 komentarzy:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...