wtorek, 15 lipca 2014

Kotleciki wegetariańskie z kalafiora cukinii i jajek

Kolejna odsłona wegetariańskich kotlecików. Kalafior, cukinia, jajka , całość doprawiona pierzem cytrynowym . Do tego młode ziemniaki i sos koperkowy. Pyszny letni obiad ;) 
Super pomysł na przemycenie dzieciakom warzyw :)



Kotleciki wegetariańskie


kalafior
młoda cukinia
5 jajek ugotowanych na twardo
2 jajka surowe
pęczek szczypiorku
pieprz cytrynowy i sól do smaku
bułka tarta
olej do smażenia






Kalafiora gotuję , odcedzam i odstawiam do wystudzenia.

Cukinię myję i ścieram na tarce o grubszych oczkach. Przekładam na sitko, solę i zostawiam aby odciekła z nadmiaru płynu, można odcisnąć sok rękami.  

Jajka także trę na tarce razem z wystudzonym kalafiorem.  Dodaję surowe jajka, 2-3 łyżki bułki tartej , posiekany drobniutko szczypiorek, przyprawy i dokładnie mieszam całość.  

Z powstałej masy formuję kotleciki, obtaczam każdy w bułce tartej i smażę na rumiano. 


smacznego :-) 

Lato w pełni!

14 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na kotleciki. Dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio robiłam z kalafiora, bardzo przypadł mi do gustu :) Fajna odmiana od mięsnych kotletów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i można "wcisnąć " dzieciakom warzywa :)

      Usuń
  3. O rany to coś dla mnie i mojej córci - katuję ja troszkę warzywami a ta forma podania by jej bardzo pasowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne połączenie smakowe kotlecików :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie kotleciki! Nie dość, że sycące to jeszcze napakowane smakiem i aromatami lata :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Są świetne, takich nie jadłam, ale chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Doskonałe, moje dziecko będzie cię za nie uwielbiać. Jest wszystko to co lubi, a dodatek jajek na twardo spowoduje że zakocha się w nich na zabój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi niezmiernie , nasza Zuza też zajadała ze smakiem :)

      Usuń
  8. Pyszne te kotelciki, pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...