czwartek, 26 lutego 2015

Izaura czyli murzynek z serem

Murzynek z serem, popularna Izaura. 

Pyszne ciasto czekoladowe z serem . Smaki idealnie się komponują.

 Doskonałe do popołudniowej kawy czy herbaty, na święta i bez okazji. 






Izaura czyli murzynek z serem





Ciasto:


1 i ½ szklanki mąki pszennej


1 szklanka cukru


4 łyżki gorzkiego kakao


5 łyżek zimnej wody


250 g Kasi


3 łyżeczki proszku do pieczenia


2 łyżeczki cukru z wanilią


4 jajka


Masa serowa;


1 kg sera mielonego 


4 jajka


¾ szklanki cukru


125 g Kasi

Wiórki kokosowe do oprószenia ciasta


















Do rondelka przekładam margarynę , cukry oraz kakao, dodaję wodę i mieszając doprowadzam  do wrzenia,  całość chwilkę  gotuję, odstawiam do wystudzenia.  


Do zimnej masy wbijam  4 żółtka i dokładnie mieszam . Odlewam jakieś  pół szklanki na polewę.


Do pozostałej przesiewam mąkę i proszek do pieczenia , miksuję i dodaję ubitą  pianę z białek.  Mieszam mikserem na najmniejszych obrotach.

Ciasto przelewam do formy (34x25)  wyłożonej papierem do pieczenia.


Masa serowa:
Kasię  ucieram z cukrem, dodaję  po jednym jajku i  porcjami ser.  Jednolitą masę  wylewam na ciasto, mieszam wierzch, delikatnie widelcem( powstaną fajne fale)

Ciasto piekę  godzinę w temp. 180 st. C


Po upieczeniu polewam pozostawioną wcześniej masą i posypuje

 wiórkami kokosowymi. 


 Pozostawiam do całkowitego wystudzenia. 


 
























11 komentarzy:

  1. Wow świetny ten murzynek! Narobiłaś mi smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie dwóch moich ulubionych ciast, to musi smakować fantastycznie! :D
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciacho, u mnie w domu zwiemy go łaciatym sernikiem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię to ciasto i tylko się zastanawiam dlaczego ja go jeszcze nigdy nie piekłam. Czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od wielu lat piekę Izaurę..no już od 20lat! W moim przepisie jednak w serze nie gości żadna margaryna bądź masło. Są to poprostu niepotrzebne dalsze kalorie. Ja do sera dodaję jedynie budyń waniliowy w proszku. Ser wtedy jest również fajnie lekki i pulchny. A co do smaku, to bajka 😊💕

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)