wtorek, 23 grudnia 2014

Kapusta z grochem i grzybami - pyszne danie wigilijne

Groch z Kapustą ... Długo się nie mogłam się przekonać ........ w końcu postanowiłam zrobić, ale według własnego smaku, wyszło rewelacyjnie, smaczne, doskonale przyprawione danie. 
Polecam gorąco,  spróbujcie nie będziecie żałować, doskonała na wigilijną kolację i nie tylko. 





Składniki :



50 dag grochu ( cały, nie łuskany)

50 dag kapusty kiszonej ( nie kwaszonej)

spora garść suszonych grzybów 

cebula

3 łyżki smalcu

sól morska i pieprz świeżo mielony do smaku

łyżka majeranku

płaska łyżka mieszanki przypraw Deluxe z estragonem ( ( w składzie :sól, cebula smażona, gorczyca mielona, pomidory w proszku, estragon, pieprz ,papryka, natka pietruszki, czosnek granulowany, liście laurowe mielone, goździki)

            




Groch trzeba wypłukać  i moczyć w zimnej wodzie , najlepiej całą noc . Grzyby  rozkruszam i też zalewam wodą na noc. 



Kapustę kiszoną kroję , dodaję odcedzone  grzyby   i zalewam wodą ,  wody tyle aby zakryła kapustę , gotuję do miękkości  odkrytą , aby woda wyparowywała( jeśli kapusta jest jeszcze twarda a woda się wygotuje, podlewam wrzątkiem. Gotowa kapusta ma być  prawie bez wody .





Groch gotuję osobno, też do miękkości . Po ugotowaniu odcedzam  i łączę z kapustą .

Cebulę kroję w kosteczkę i podsmażam na smalcu  łączę z kapustą i grochem, przyprawiam, duszę całość chwilkę, mieszam i podaję. 
















7 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie gotuje się samą kapustę z grzybami, może w przyszłym roku przeforsuję groch ;-) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gotuję prawie identyczną kapustkę (tylko trochę inne przyprawy) od mnóstwa lat. Przepis mojej babci... Pyyychoootkaaa!!! Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie zawsze bez grochu, choć chyba intryguje mnie wreszcie i ta wersja :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...