poniedziałek, 29 grudnia 2014

Sernik gotowany z rodzynkami -sernik w biszkopcie

Parę lat temu znalazłam na ten przepis, wypróbowałam lekko go modyfikując, jest wart polecenia.

Sernik gotowany w kakaowym biszkopcie z dużą ilością rodzynek, pyszności , nie może go zabraknąć na świątecznym stole.




Sernik gotowany z rodzynkami -sernik w biszkopcie 



Biszkopt kakaowy z 7 -8 jajek  
Wg własnego przepisu lub  mojego  ;

7 świeżych jajek 

¾  szklanki cukru

1 i 1/2 szklanki mąki  tortowej

Łyżeczka  proszku do pieczenia

budyń czekoladowy

 2 łyżki oleju

szczypta soli do ubicia białek




1 kg sera mielonego dobrego 
25 dag masła
6 jajek
aromat waniliowy
¾ szklanki cukru
2 budynie waniliowe bez cukru
rodzynki  ( 20 – 25 dag)

100 ml mleka



   








Białka oddzielam od żółtek i wbijam do większej miseczki.
Żółtka wbijam do mniejszej. Do białek dodaję ciut soli i ubijam, nie przerywając ubijania dosypuję małe porcje cukru. Jak już masa jest sztywna, dodaję po jednym żółtku, dalej ubijając.

Mąkę mieszam razem z budyniem i proszkiem do pieczenia, przesiewam po troszku do ubitych jajek, za każdym razem bardzo delikatnie mieszam łyżką. Jeżeli dodaję olej to właśnie na samym końcu, biszkopt jest wilgotniejszy.


Spód blaszki  ( 33 x 24) smaruję masłem lub margaryną, wysypuję drobną bułką tartą, wlewam ciasto i wkładam do wcześniej nagrzanego piekarnika, 180 st. C na 40-45 minut.




 Zimny biszkopt  przekrawam na pół .

Ser, masło, cukier,  aromat  i jajka przekładam do garnka, podgrzewam i mieszam do połączenia się składników. Budyń  rozprowadzam z mlekiem , mieszankę wlewam do masy serowej, mieszam dokładnie i  doprowadzam do wrzenia . Na koniec wsypuje rodzynki i mieszam. Odstawiam do przestudzenia, raz za czas mieszam.
Ciepłą masę wylewam na jeden blat biszkopta , nakrywam drugim i lekko dociskam.  Na wierzch robię lukier , posypałam skórką pomarańczy i wiórkami czekolady.







8 komentarzy:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...