niedziela, 22 listopada 2015

Zupa gołąbkowa



Zupa z kapusty, mięsa mielonego i ryżu, smak domowych gołąbków w sosie pomidorowym:)

Pierwszy raz robiłam taką zupę, ale nie ostatni, wszystkim bardzo smakowało. Zupa jest smaczna i syta. 

Smakiem nie odbiega od tradycyjnych gołąbków. Jeśli nie masz czasu na zawijanie mięsa w kapustę, polecam tę zupę, nie zawiedziesz się :) 


Doskonale smakuje i szybko się ja robi, polecam :)



















około 0.5 kg mięsa mielonego ( u mnie z indyka)
może być z łopatki 
2 średnie cebule

główka włoskiej kapusty ( około 80 dag)

10 dag ryżu

2-3 łyżki suszonej włoszczyzny

5-6 ziarenek pieprzu

koncentrat pomidorowy ( 200 g)  

kubek śmietany ( 180 g)

sól

pieprz biały

majeranek

zioła prowansalskie

suszone pomidory z czosnkiem i bazylią



Obrane cebule kroję w kosteczkę, podsmażam na oleju. Do lekko rumianej dodaję mięso, przyprawiam i przesmażam razem. Na koniec dodaję koncentrat pomidorowy.


Suszoną włoszczyznę zalewam wodą ( około 3 l) dodaję pokrojoną na mniejsze kawałki kapustę, doprowadzam do wrzenia i dodaję przesmażone mięso z cebulą. Po zagotowaniu całości wsypuję ryż.



Gotuję zupę do miękkości warzyw i ryżu, około 25-30 minut.
Na koniec zupę zabielam śmietaną. 




















SMACZNEGO!!!







8 komentarzy:

  1. Cóż, gołąbków w wersji płynnej nie próbowałam, ale je uwielbiam, więc myślę, że zupa też by mi przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziu i znowu mnie zaskoczyłaś:D
    chętnie wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też taką robię zwłaszcza teraz zimą. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)