niedziela, 29 maja 2016

Kluski wątrobiano mięsne do rosołu

Pyszne kluseczki z wątróbki drobiowej i delikatnego mięsa z piersi kurczaka. 
Doskonały dodatek do niedzielnego rosołu.
 Zasmakuje małym i dużym. 



50 dag wątroby drobiowej

1 pierś z kurczaka

łyżka cebuli liofilizowanej 
2 jajka
łyżeczka czosnku w granulkach
pieprz biały mielony 
sól ( wg smaku ) 
1 łyżka kaszy manny
1 łyżka bułki tartej
2-3 łyżki mąki




Wątróbkę i mięso myję, kroję na mniejsze kawałki i rozdrabniam w malakserze. Dodaję jajka, cebulkę, czosnek, resztę przypraw i mieszam. 

Następnie wsypuję grysik ( kasza manna) bułkę tartą i mąkę, mieszam do połączenia się składników. Jeśli masa jest zbyt rzadka, aby formować kluseczki, dodaję mąki. 

Z masy formuję łyżką kluseczki, wkładam na wrzątek i gotuję pomalutku, około 10 minut, od ponownego zawrzenia wody. 

Ugotowane podaję z gorącym rosołem.

Kluski można gotować od razu w rosole, jednak rosół nie będzie już klarowny.












3 komentarze:

  1. Madziu zainteresowałaś mnie tą piersią z kurczaka, tylko w opisie już jej nie widzę- mielisz razem z wątróbką?
    a kluseczki wątrobowe kocham :)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, jest w opisie ;) Wątróbkę i mięso myję, kroję na mniejsze kawałki i rozdrabniam w malakserze. Pozdrawiam Koachana:)

      Usuń
  2. moja rada'' wątróbkę lepiej skrobać nożem wtedy nie będzie błon , tak się to robi w Czechach , tak robię i ja . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...