poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Szarlotka z połówek jabłek z budyniem -kruche z jabłkami i budyniem

Pomysł na tę szarlotkę powstał, kiedy znalazłam w jednym z marketów, świetny dżem pomarańczowy z kawałkami owoców( razem ze skórką ) 

Miałam w planach upiec ciacho z budyniem i jabłkami, dodałam do niego dżem pomarańczowy.........to był strzał w dziesiątkę, doprawiłam dodatkowo aromatycznymi przyprawami...."miodzio". 

Jeśli lubicie pomarańczową nutę, to ten wypiek jest dla Was:) 

W sam raz na poprawę humoru lub sprawienie  przyjemności rodzince :)



Szarlotka z połówek jabłek z budyniem -kruche z jabłkami i budyniem








Ciasto: 



25 dag margaryny 

3 szklanki mąki pszennej 

½ szklanki cukru 

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

2 jajka 



Ponadto 

8 jabłek ( ilość zależy od wielkości) 

dżem pomarańczowy ( 16 łyżeczek) 

1 l mleka ( u mnie 0,5 %) 

3 budynie waniliowe 

4 łyżeczki przyprawy Deluxe ze skórką pomarańczy i imbirem I imbir, zmielona skórka pomarańczy,olejek pomarańczowy, cukier) 

4 łyżeczki przyprawy Deluxe cynamon i jabłko ( jabłka w proszku, skórki cytryn, cynamon, cukier)  
1 łyżeczka cynamonu 

1 łyżka cukru






    

 Z podanych składników zagniatam ciasto. Dzielę go na pół i wylepiam dno blaszki ( 31x21) wyłożonej papierem do pieczenia , jedną i drugą połówkę, z tym że jedną odstawiam , będzie potrzebna do wyłożenia na wierzch ciasta. 



Jabłka myję i obieram, dzielę na połówki . Do każdej nakładam po łyżeczce dżemu. 


Gotuję  budyń  z przyprawami i cukrem, wg wskazówek na opakowaniu, z tą różnicą że na litr mleka daję trzy budynie.

 Budyń lekko studzę często mieszając aby nie zrobił się kożuch . Przelewam większą część budyniu na ciasto, na budyń układam połówki jabłek, wydrążonym na dół, na jabłka reszta budyniu i kruche ciasto, można swobodnie przenieść je na wałku . Lekko dociskam i piekę.

Wkładam do nagrzanego piekarnika, piekę jakieś 50 minut w 180 st C ( grzałka góra-dół)

Po wystudzeniu posypuję pudrem , można zrobić lukier, ale wtedy trzeba dać mniej cukru do ciasta. Kroić całkiem zimne. Smacznego:) 


















4 komentarze:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...