sobota, 3 stycznia 2015

Seromak łaciaty - pyszny makowiec z serem

Seromak to połączenie dwóch pysznych ciast, makowca i serowca. Polecam taką wersję, ciasto jest wilgotne i bardzo smaczne !  

Można zrobić kruchy spód, ja wyłożyłam blaszkę herbatnikami , super patent:)

Masy są lejące, takie mają być , na zdjęciach starałam się pokazać jak to wygląda.
Polecam to ciasto, mało pracy a efekt super, ciacho rozpływa się w ustach :)



Seromak łaciaty - pyszny makowiec z serem

 
Masa serowa:

1 kg sera mielonego
5 jajek
budyń śmietankowy bez cukru
18 dag masła lub Kasi
15 dag cukru pudru

Masa makowa:
puszka masy makowej  850 g
6 łyżek mąki
5 jajek
¼ szklanka cukru
15 dag masła lub Kasi

Na spód herbatniki ( 20 sztuk)






Masa serowa:
Kasię  miksuję z cukrem , stale ucierając dodaję po jednym żółtku . Do ubitego  dodaję po łyżce  sera i nadal ubijam , na koniec , ubijając  wsypuję budyń.  Białka ubijam ze szczyptą soli i łączę z masą serową .

Masa makowa:
Żółtka ubijam z cukrem pudrem, dodaję  rozpuszczoną i ostudzoną Kasię , następnie porcjami mak i mąkę . Na koniec ubijam białka i mieszam z masą makową.

Spód blaszki  (35 x 24 cm)wykładam papierem do pieczenia, układam herbatniki , wlewam naprzemiennie  masy, raz  makowa, raz serowa, do wyczerpania . Masy są półpłynne, takie mają być. 

Piekę  godzinę w 180 st. C  Gorące ciasto posypuje wiórkami czekolady. Zostawiam do wystudzenia w lekko uchylonym piekarniku.  Można po wystudzeniu zrobić polewę.  Kroić dopiero całkiem zimny.







12 komentarzy:

  1. ja bym zjadła ser, mąż zjadłby spód makowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasto :) uwielbiam takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczemy z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, wtedy trzeba obniżyć temperaturę , ja piekę góra/dół, bez termo obiegu :)

      Usuń
  4. Wygląda znakomicie, jestem pewna, że smakowało bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto rewelacja !! Polecam przepis jak go pierwszy raz piekłam wyszedł wysoki drugim razem niestety nie wyszedł ale to moja wina bo masy położyłam róznie pomyliłam sie i ciasto zaczeło pływac w blaszce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam:) mogę prosić o dokładniejsze wyjasnienie jak przełożyć później te masy, tak żeby ciasto wyszło i wygladało tak jak na zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko, tak jak opisane, nakładamy masy na przemian, masa serowa, obok makowa, tak jak pokazane jest na fotce :)

      Usuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...