czwartek, 6 listopada 2014

Pizza z tuńczykiem i oliwkami - chrupiąca pyszna pizza

Tym razem upiekłam pizze w wersji midi , na chrupiącym, cienkim spodzie. 

Gdzieś wyczytałam że pizza będzie chrupiąca jeśli włożymy ja na gorącą blaszkę, jeśli nie mamy kamienia do pieczenia pizzy. Sprawdziłam i patent polecam.

 Ciasto jest chrupiące i prze pyszne :)




Pizza z tuńczykiem i oliwkami




Ciasto:

2,5 dag drożdży

165 ml ciepłego mleka

25 dag pszennej mąki

55 ml oleju 

pół łyżeczki soli

¼ łyżeczki cukru

łyżeczka oregano 

łyżeczka bazylii

pół łyżeczka słodkiej papryki

szczypta chilli 

Dodatki:

Tuńczyk w sosie własnym lub w oleju ( 130 g kawałki ) 

Oliwki nadziewane łososiem (100 g)

Por

Sos pomidorowo czosnkowy :pomidory  z bazylią w puszce  250 ml  +10 ząbków czosnku marynowanego -zmiksować

Ser żółty tarty


 Przygotowujemy ciasto, mąkę przesiewam do miski dodaję rozmieszane w wodzie drożdże  i resztę składników.  

Zagniatam mięciutkie ciasto. Jak podrośnie formuję trzy placki.  Piekarnik nagrzewam razem z blaszką.

Na  placuszki wykładam sos i rozkładam dodatki. 

Tuńczyka  odsączam z zalewy , por kroję w plasterki, oliwki kroję na pół lub w plasterki , Wierzch posypuję serem żółtym.  Piekę 20 minut w  190 st C











smacznego :)



10 komentarzy:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...