poniedziałek, 6 października 2014

Rogaliki drożdżowe z kremem truskawkowym

Przypuszczam że większość lubi rogaliki , ostatnio piekłam drożdżowe, nadziałam je kremem truskawkowym, znikały jeszcze ciepłe. 

Do popołudniowej herbatki niezastąpione ;) 

Rogaliki drożdżowe z kremem truskawkowym








35 g świeżych drożdży 

80 g margaryny lub masła 

200 ml mleka 

2 łyżki cukru 

3 i ½ szklanki mąki 

3 żółtka i całe jajko 

nadzienie -u mnie krem truskawkowy 

lukier lub cukier puder na wierzch 







Wszystkie składniki mają jednakową temperaturę, najlepiej przygotować je wcześniej.

W mleku rozpuszczam drożdże , dodaję cukier i 3 -4 łyżki mąki, mieszam i odstawiam do wyrośnięcia.

Następnie do zaczynu dodaję pozostałe składniki i zagniatam ciasto na rogaliki. Dzielę go na cztery kawałki, każdy wałkuję na kształt koła . Każde koło dzielę na osiem części, smaruję kremem i zwijam rogaliki .

Układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekę około 20 minut w 175 st C



Po upieczeniu można polać lukrem lub oprószyć cukrem pudrem .










10 komentarzy:

  1. Za takie rogaliki to oddałbym mercedesa (gdybym miał) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamusiu.. rogaliki! Wieki ich nie jadłam.. :O
    ale mi się zachciało.... <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pysznie;)) A gdzie można dostać taki krem?? Jeszcze się z takim nie spotkałam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. po kremik to chętnie się wybiorę w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z kremem truskawkowym musiały smakować wyjątkowo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...