czwartek, 24 lipca 2014

Zupa szczawiowa

Orzeźwiająca zupa ze szczawiu, 
nie miałam świeżego więc użyłam ze słoika. 
Podaję obowiązkowo z jajkami na twardo. 
Polecam, jest prze pyszna , nasza 5-cio letnia Zuzia zjadła ze smakiem :)

Zupa szczawiowa 


kawałek  wołowego na rosół ( 50 dag)
2 listki laurowe
3 kulki ziela angielskiego
pół łyżeczki pieprzu zielonego
sól wg smaku
łyżka suszonej włoszczyzny
słoiczek szczawiu  ( 400 ml )
szczypta cukru
3 łyżki kwaśnej śmietany
Jajka na twardo
ugotowany na sypko ryż
pieprz cytrynowy do smaku

Z mięsa wołowego , przypraw i suszonej włoszczyzny gotuję wywar na zupę.  Można oczywiście użyć świeżych warzyw.

Po ugotowaniu wyciągam mięso, dodaję szczaw ze słoika i chwilę gotuję , doprawiam cukrem, pieprzem cytrynowym i  solą , można dodać ciut maggi .




 Zaprawiam śmietanką . Podaję z jajkami na twardo i ryżem.


Z mięsa wołowego , przypraw i suszonej włoszczyzny gotuję wywar na zupę.  Można oczywiście użyć świeżych warzyw. 

Po ugotowaniu wyciągam mięso, dodaję szczaw ze słoika i chwilę gotuję , doprawiam cukrem, pieprzem cytrynowym i  solą , można dodać ciut maggi .

 Zaprawiam śmietanką . Podaję z jajkami na twardo i ryżem.







Lato w pełni!

10 komentarzy:

  1. uwieeelbiam szczawiową zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze chciałam zrobić i jakoś mi schodziło..
    ciekawe jak on w ogóle smakuje? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. suszona włoszczyzna to kucharek/ vegeta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. suszona włoszczyzna, to suszone warzywa, nie żadna wegeta:)

      Usuń
  4. Przepis ok. też tak gotuję ... Tylko czy dziecko 5-cio letnie może jeść szczaw ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego nie? Nie jemy jej często, ciasto z rabarbarem też jedzą dzieciaki:)

      Usuń
  5. Ja ryż gotuję w rosole, dbam przy tym o to by był raczej rozmiękczony, dopiero później szczaw. Zupa wtedy jest bardziej "jedwabista"

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...