wtorek, 13 maja 2014

Zupa z zielonych szparagów



Długo nie mogłam się przekonać do szparagów, teraz wiem co straciłam, ale lepiej późno ...
Dzisiaj zupa krem z zielonych szparagów. Pyszna, delikatna i pożywna. Można ją podać z ziemniakami, grzankami lub groszkiem ptysiowym.


50 dag zielonych szparagów
udko z kurczaka
2 szalotki
4-5 gałązek koperku
marchewka
mała pietruszka
ćwiartka małego selera
3 kulki ziela ang.
łyżeczka zielonego pieprzu
pół łyżeczki pieprzu cytrynowego
sól wg smaku
serek topiony 10 dag
100 ml śmietany 12%





Najpierw gotuję wywar z kurczaka z przyprawami. 
Marchew, pietruszkę  i seler  myję i obieram , ścieram na tarce. Ugotowane mięso wyciągam a do wywaru  ( około 2 l) dodaję starte warzywa,  szalotkę obieram , kroję i również dodaję do garnka. Gotuję około 15 minut.
Ze szparagów odrywam twarde końcówki, kroję na połowę, dodaję do zupy i gotuję jeszcze około 10 minut. Pod koniec gotowania wyciągam parę sztuk   szparagów z łebkami . Resztę miksuję dokładnie za pomocą blendera .  Następnie dodaję serek topiony i posiekany drobniutko koperek. Mieszam ( cały czas zupa się gotuje) aż serek  całkiem się rozpuści. Na koniec wlewam śmietanę.
Na talerzu zalewam szparagi z „łebkami” doskonałym dodatkiem będą grzanki lub groszek ptysiowy. 






Szparagi

11 komentarzy:

  1. to ja wpadam na talerzyk:) u mnie tylko jeden sklep ma szparagi i cene zkosmosu:(
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj drogie te szparagi, cena jak cena ale żeby chociaż jakość była, a to różnie bywa: Pozdrawiam Reniu :)

      Usuń
  2. U nas pęczek po 8/12 zł.
    Zupa pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa zupa. Nigdy takiej nie jadłam, czas to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu, a te szparagi z głowami na wierzchu to po to aby się nie potopić? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie tu :) Bardzo fajny blog:) Będę zaglądać częściej :)
    http://przepisnazycie2f.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...