niedziela, 28 lipca 2013

Brzoskwiniowo herbaciane ciacho

Kolejne ciasto z użyciem herbaty, zainspirował mnie przepis nutelli z WŻ  , pozmieniałam po swojemu, udało się.... ciasto pyszne, aromatyczne, wilgotne, po prostu idealne:D 
No ale wystarczy przechwałek,
 zapraszam na ciacho:)






2 torebeczki/saszetki expressowej herbaty brzoskwiniowej 



1 torebeczka herbaty jabłko z cynamonem 

6 połówek brzoskwiń z puszki

2-3 łyżki brązowego cukru

2/3 szklanki oleju ( u mnie z pestek winogron)

3 duże jajka

25 dag mąki pszennej

Łyżeczka sody

Łyżeczka proszku do pieczenia

Szczypta soli do ubicia jajek


*pojemność szklanki 220 ml






Herbatę wysypuję z saszetek. Cukier i jajka ubijam ze szczyptą soli ( około 3 minut) Do ubitych wlewam powoli olej, nie przerywając miksowania wsypuję przesianą mąkę, sodę i proszek do pieczenia, i wiórki herbaty, miksuję do połączenia składników.

Brzoskwinie kroję w drobną kostkę , dodaję na końcu i mieszam łyżką.

Małą tortownicę  (22 cm) smaruję margaryną i obsypuję bułką tartą . Przekładam ciasto i wstawiam do nagrzanego do 180 st C piekarnika, piekę około godziny. 

Po upieczeniu zostawiam ciasto na 10 minut w uchylonym piekarniku, Następnie wyciągam i oprószam cukrem pudrem.





4 komentarze:

  1. z daleka wyglądało trochę jak z makiem, a to herbata! :)
    Ale mnie się podoba, ja bym zjadła.. bo ciekawi mnie ten dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...