sobota, 25 maja 2013

Ruskie z wiejskim serkiem

Ślimak, Ślimak wystaw rogi 

dam Ci sera na pierogi 

do pierogów dam kapusty 

może trafię w Twoje gusty?......
Chyba większość z nas je uwielbia, dzisiaj zapraszam na ruskie, twaróg zastąpiłam serkiem wiejskim, takie moje małe kombinacje, przyznam  wyszły kapitalne;))
Ciasto rewelacyjne, polecam do wypróbowania:)




Pierogi: 

½ kg mąki pszennej + 2 łyżki skrobi kukurydzianej 
2 łyżki oleju roślinnego ( u mnie z pestek winogron) 
100 ml wody 
200 ml mleka 
Sól 

Farsz:

30 dag ugotowanych ziemniaków 
2 opakowania serków wiejskich ( 2 x 200 g ) 
2 cebule 
Pełna łyżka pieprzu mielonego 
Łyżeczka majeranku 
Łyżeczka czosnku w granulkach 
Sól do smaku 
--------------------------------------------------------------------

Najpierw przygotowuję farsz. 
Ziemniaki, mogą być z dnia poprzedniego, gniotę je tłuczkiem, serki odsączam ze śmietanki, i dodaję do ziemniaków. 
Cebule obieram, kroję w drobną kosteczkę i przesmażam na złoto na oleju. 
Dodaję do miski z serkami i ziemniaki, wsypuję przyprawy i mieszam razem.



Odstawiam i zabieram się za ciasto.
Mąkę pszenną i skrobię przesiewam do większej miski. Mleko i wodę odmierzam do garnuszka i lekko podgrzewam, ma być ciepłe nie gorące, następnie wlewam 2 łyżki oleju, mieszam . 
Całość dodaję do mąki , dosypuję troszkę soli .




Zagniatam gładkie ciasto, wałkuję i wykrawam koła, wielkość dowolna. 
Na środek każdego wykładam farsz, i sklejam pierogi. 
 Gotuję od razu ( od wypłynięcia około 7 minut, zależy od wielkości, moje miały 14 cm średnicy) 
Podaję z przesmażoną cebulką, można także polać stopionym boczkiem ( skwarkami)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...