sobota, 25 maja 2013

Mięciutkie rogaliki

Chciałam coś wyjątkowego upiec na Dzień Mamy...ale choróbsko dokucza i nie miałam siły na nic po za rogalikami. Dobrze chociaż że wyszły pyszne, a pomrukiwanie Bartka, i odciąganie siłą mężusia , co by wszystkich nie zjadł było tego dowodem :D 


250 ml mleka
2 jajka
½ kostki drożdży ( 5 dag)
 120 ml oleju roślinnego
3 łyżki cukru
½ łyżeczki proszku do pieczenia
60 dag mąki tortowej ( + 10 dag jeśli ciasto za rzadkie)
1 jajko do posmarowania rogalików
Cukier puder do posypania
Dowolne nadzienie u mnie domowej roboty dżem truskawkowy






Do miski przesiewam  mąkę. Do miseczki wlewam mleko ( tem.pokojowa) dodaję drożdże i dokładnie je rozpuszcza, następnie wlewam olej, wsypuję cukier ,dodaję jajka i proszek do pieczenia, wszystko razem dokładnie mieszam .  Taką mieszankę przelewam do mąki i zagniatam ciasto, jeśli jest rzadkie trzeba dosypać trochę mąki. Ciasto ma być miękki ale nie lepić się do rąk .
Gotowe dzielę na cztery części i wałkuję tworząc koła, każde dzielę radełkiem na osiem części. Wykładam nadzienie na szerszą  stronę i zwijam rogaliki. Układam na papierze do pieczenie w odstępach, ponieważ rożki podrosną. Każdego rogalika smaruję rozbełtanym jajkiem. Wkładam do nagrzanego piekarnika( 170 st.C) i piekę do momentu aż się ładnie zrumienią. Gotowe posypuję cukrem pudrem. 








1 komentarz:

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...