czwartek, 10 stycznia 2013

Gulasz z udźca z marynatami

Pyszne rozgrzewające danie, użycie mięsa z indyka skutecznie go "odchudza"
 pachnie i smakuje wyśmienicie;)
Smacznego:))



Około kilograma mięsa z udźca indyka
2 łyżki suszonej włoszczyzny
1 czerwona papryka
5 ogórków konserwowych
200 g marynowanych  pieczarek
płaska łyżka rozmarynu
płaska łyżka  tymianku
płaska  łyżka imbiru
2 liście laurowe
5 kulek ziela angielskiego
10 kulek pieprzu kolorowego
2 pełne łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki słodkiej mielonej papryki
sól
Ewentualnie mięsna kostka
Przyprawa w płynie do smaku
2 łyżki smalcu, lub olej do podsmażania mięsa





Mięso z udźca myję i osuszam, następnie kroję na dowolne kawałki. W garnku roztapiam smalec i przekładam porcjami mięso. Obsmażam z każdej strony, dodaję włoszczyznę oraz przyprawy, bez soli  duszę na małym ogniu aż mięso puści sok, i pozamyka pory.
Gdy już jest  podduszone dodaję koncentrat pomidorowy, mieszam i jeszcze chwilkę duszę, po czym dolewam wrzątek,  tak aby woda była ponad mięsem. Solę do smaku( ½ łyżki) i zostawiam do gotowania na 40 minut.
W między czasie przygotowuje warzywa, paprykę myję , pozbawiam gniazd nasiennych i kroję krótkie paseczki,  ogórki w pół plasterki, a pieczarki jeśli duże na 4 części, mniejsze na połowę.
Po 40 minutach dodaję do mięsa pokrojone warzywa, dosalam do smaku ( można dodać kostkę mięsną ) i gotuję jeszcze 25 minut.   Na koniec mielę czarny pieprz i dosmaczam:)


Zimowe szaleństwa

8 komentarzy:

  1. idealne dania na zimowe chłody:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawnooo nie jadłam takiego gulaszu...mmm

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam niedawno gulasz ale niestety kolorem do Twojego nawet do pięt nie dorasta. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, barwnika nie dodałam, przysięgam hihi;)) Może to wina papryki, lub koncentratu pomidorowego?

      Usuń
  4. Ja dodałam łyżeczkę sproszkowanych suszonych pomidorów. Można dostać na bazarkach na stoisku z przyprawami, jeśli takie jest. Kolor przepiękny a i smak niezapomniany. Polecam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że wykorzystałaś przepis i przypadł do gustu, również pozdrawiam:)

      Usuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...